We Serve is het wereldwijde motto van de lionsorganisatie. Lions Waalwijk is 1 van de 46.000 Lionsclubs wereldwijd. Hiermee is Lions de grootste ‘Service-club-organisatie’ ter wereld.

Door middel van acties, die wij als leden van de Lionsclub Waalwijk zelf uitvoeren verzamelen  wij geld in voor goede doelen.Van het ingezamelde geld besteden we het overgrote deel aan lokale goede doelen.

Kenmerkend voor acties van lions is dat:

• het goede doel bekend is
  • de gelden onmiddellijk naar dat goede doel gaan en
  • er niets 'aan de strijkstok' blijft hangen.

Het merendeel van onze geldopbrengsten gaat naar projecten in en rond Waalwijk. Daarnaast worden landelijke en internationale projecten ondersteund.

Een voorbeeld van een internationaal project: bijna anderhalf miljoen lions ondersteunen de wereldwijde actie 'Sight First'. Voor Sight First geldt: help blindheid de wereld uit. In de afgelopen 10 jaar werden via dit mondiale project miljoenen blinden genezen.

Voor charitatieve doeleinden worden gelden door acties en projecten bijeengebracht die gescheiden worden geadministreerd.
Hiervoor is de Stichting Goede Doelen Lionsclub Waalwijk opgericht.

De leden van Lionsclub Waalwijk komen, zoals bij alle lionsclubs gebruikelijk, tweemaal per maand bij elkaar.
Op de 2e maandag van de maand is er een programma-avond.
Er is een spreker, een presentatie of een bezoek aan ........
Op de 4e maandag begint de bijeenkomst met een maaltijd en wordt er over clubzaken gesproken.
Alle avonden worden volledig gefinancierd uit de clubcontributies van de eigen leden.

Lionsclub Waalwijk is erg actief.
De club heeft veel en uiteenlopende acties volbracht en de meeste daarvan hebben substantiële bedragen opgeleverd voor diverse goede doelen.

Zo maar een greep:

• Verkoop van Sinterklaas cakes voor het goede doel in 2021, 2022 en 2023
  • Brillenactie;Waalwijkse basisschool leerlingen verzamelen 1200 brillen voor volwassenen en kinderen in ontwikkelingslanden
  • Het schenken en plaatsen van verschillende kunstwerken in Waalwijk zoals het 'vredesmonument' op het Vredesplein en het kunstwerk aan het Halve Zolen Pad.
  • De inrichting van twee kamers in het Hospice 'Francinus de Wind'
  • SOS Kinderdorpen ontving 150.000 Euro mede uit de recette van de voetbalwedstrijd RKC - Europees Kampioenselftal 1988.
  • Met Move-for Youth werd KIKA ondersteund
  • De stichting Hulphond ontving een cheque van 20.000 Euro voor de opleiding van een blindengeleidehond

Voor meer activiteiten zie ook onze facebook pagina: http://nl-nl.facebook.com/lionswaalwijk/

Lionsclubs worden altijd door een bestaande club, de sponsorclub, opgericht.

Als 57e lionsclub in Nederland werd door de lionsclub Waalwijk op 23 maart 1964 de oprichtingsbijeenkomst gehouden en de charteraanvraag ingediend.
Het Charter van de Internationale Lionsorganisatie te Oak Brook (USA) werd ontvangen op 16 oktober 1964.
Onze sponsorclub is lionsclub Breda.
Bij het bezoeken van andere lionsclubs is het gebruikelijk de clubvaantjes uit te wisselen.