Ook Voedselbank de Rijglaars kreeg te maken met de landelijk geldende regels m.b.t. vervoer en opslag van voedingswaren. Niet alleen hygiëne, maar ook het gekoeld transporteren en opslaan van bepaalde voedingsproducten vallen onder die regelgeving. De Voedselbank beschikte weliswaar over een eigen transportauto, maar deze is niet geïsoleerd en gekoeld. Een investering in ombouw en aanpassing bleek iets te veel van het goede.

Lion-lid en PLUS ondernemer Stephan van Engelen bood uitkomst; zijn gekoelde transportauto was aan vervanging toe en in plaats van het oude voertuig in te ruilen besloot hij deze gratis ter beschikking te stellen aan de voedselbank voor gekoelde transporten. De chauffeur van de Rijglaars kan de bus voortaan halen en brengen naar behoefte.

Natuurlijk moest de bus worden opgeknapt en daarvoor nam Stephan van Engelen  de kosten voor zijn rekening.

Vervolgens werd de medewerking van Lions Club Waalwijk gevraagd om mee te denken over de belettering. Samen met Vermeulen en Vermeulen in Drunen (die bereid was voor een ‘goede doel prijs’ het werk uit te voeren) is de ‘make over’ uitgevoerd.