19/08/2022

Na ruim 40 jaar lid te zijn geweest van de Lionsclub Waalwijk kwam er in maart 2020 een opzegging van zijn lidmaatschap.

En in die ruim veertig jaar en door de tomeloze inzet van Tini is er veel bereikt.

Het doel van een serviceclub is om anderen, met name mensen of organisaties die een helpende hand nodig hebben, te ondersteunen. Zichtbaar maar ook onzichtbaar.

Tini, de grote organisator van een viertal groots opgezette nieuwjaarsfeesten, bekend als Feestelijk Feest in De Leest. De mooie opbrengsten gingen naar goede doelen, het Liliane Fonds en SOS Kinderdorpen om er maar een paar te noemen. Maar ook naar de realisatie van kunstwerken, zoals Moeder en Kind aan het Halve Zolen fietspad aan de Burg. van der Klokkenlaan in Waalwijk.

De regelmatig terugkerende seniorenmiddagen waarbij honderden senioren werden verrast met muziek en entertainment, waar een nieuwe haring of gewoon een builtje friet met mayo niet mocht ontbreken. Projecten met een zichtbare (en onzichtbare) dankbaarheid.

In 1984 was Tini president van de Lionsclub Waalwijk en in dat jaar gastheer bij het bezoek van de International President. Een hele eer voor hem en de club. Foto’s van dit bezoek, met uiteraard een speciaal voor deze gelegenheid vervaardigd paar Waalwijkse schoenen, zijn nog immer te zien in het hoofdkantoor in Oakbrook (U.S.A.).

Tini, in 2003 betrokken bij de organisatie door de Lionsclub van Ride for the Roses.

Maar ook bij de benefietwedstrijd tussen RKC-Nederlands Elftal 1988 !

Het in 2009 verkrijgen van de prestigieuze Melvin Jones Lions Award was Tini dan ook zeer gegund en nog meer verdiend.

Tini, met zijn groots Lionshart, heeft veel betekend voor Lionsclub Waalwijk en zullen we hem blijven herinneren als een inspirator, met een enorme inzet en doorzetting. Hij heeft veel bereikt.

Lionsclub Waalwijk